dátum
| udalosť
|
1982 |
- zrodenie myšlienky o výstavbe poľnej železnice
v budovanom skanzene SPM |
21.2.1984 |
- podpísanie dohody medzi ŠM n.p. Želiezovce a SPM
Nitra o presune železničných exponátov do múzea |
júl 1984 |
- prvý projekt úzkorozchodnej železnice /nerealizovaný/ |
sept.-dec.1984 |
- demontáž železničného zvršku v okolí Želiezoviec/úsek Maláš - Nýrovce/ |
február 1985 |
- druhý projekt úzkorozchodnej železnice v skanzene |
20.2.1985 |
- prvé stretnutie Doc. L. Križana a p. T. Koričanského
z Valaskej s vedením múzea v sídle SPM v Nitre na Samovej č.4 |
apríl 1985 |
- vytýčenie trate l.etapy výstavby o dĺžke 600 m, začatie so zemnými prácami |
14.5.1985 |
- scenár expozície poľných železníc |
23.8.1985 |
- o 10 °° hod. odovzdanie prvej etapy železničnej trate
a prvá jazda poľným rušnom U 34 901 r. v. 1909 zapožičaného
z Vychylovky /HLUŽ/ |
4.9.1985 |
- slávnostné otvorenie prevádzky na úzkorozchodnej
železnici v skanzene |
6. a 7.2.1986 |
- vytýčenie trasy železničného okruhu skanzenom |
15.3.1986 |
- dovezenie parného rušňa U 25 001 BS- 80 „13"z
Kralového Dvora pri Beroune |
febr.-aug.1986 |
- výstavba železničnej trate na okruhu skanzenom |
19.8.1986 |
- začatie jazdy vlakom na okruhu skanzen |
30.8.1987 |
- parný rušeň U 25001 BS - 80 "13" po oprave na trati |
apríl-jún 1988 |
- demontáž železničnej točne v Radošine |
17.8.1989 |
- sprevádzkovanie rušňa U 36001 |
máj -sept.1989 |
- vybudovanie základov a obvodového múru pod točnú |
máj-júl 1990 |
- výstavba úseku trate medzi stanicami „Skanzen" a „Brána" |
12.august 1990 |
- spustenie prevádzky medzi stanicami „Skanzen" a „Brána" |
16. okt. 1990 |
- prvá jazda parného rušňa U 35901" Križko" |
máj -jún 1999 |
- montáž železničnej točne |
september 2001 |
- vybetónovanie základov rušňového depa /RD/ |
febr.- apr. 2002 |
- montáž oceľovej konštrukcie a RD |
23. máj 2002 |
- slávnostné odovzdanie RD do prevádzky |